Monday, January 22, 2007

التحرش الجنسي.. عادة نسائية

الستات هن محترفات تحرش جنسي..
مش مصدقين؟؟؟
لكن الواقع بيقول كدة
التعريف الشرموطي للتحرش الجنسي للشبكة النسائية العالمية يبدأ في مقدمته بتعريف أن التحرش الجنسي هو أي" صورة من صور السلوك الجنسي غير المرحّب بها أو المتوقعة من الطرف الآخر" بمعنى أن الهلفوت اللي تعجبه شكل البقرة أم ابزاز اللي ماشية قدامه ويقولها "يا جميل".. فلو عجبها الكلام ما يبقاش تحرش,.. إنما لو ماعجبهاش منظره يبقى تحرش.. برغم أن الكلام لا بيقدم ولا بيأخر.. يعني لا هوة وقّفها في الشارع ومنع حركتها وأرغمها تسمع كلامه الوسخ ولا يحزنون.. الراجل اتكلم.. هية الغلطانة إنها تسمعه!!؟
كلام مش منطقي .. مش كدة؟
أمال ليه الشراميط اللي بيهزهزوا ابزازهم ويعروا اطيازهم ووسطهم بيقولوا الرجالة تمسك نفسها.. مع إن الرجالة في الحالة دي همة ضحية التحرش الجنسي.. هزهزة الابزاز والاطياز واللبس المشرمط هو صورة من صور السلوك الجنسي غير المرحّب بيها أو المتوقعة من الطرف الآخر.. زي الشرموطة اللي كانت راكبة قدامي في الميكروباص.. وفجأة وهية نازلة لقيت طيزها في وشي مع بلوزتها القصيرة وبنطلونها اللي واقع عن الوسط والكلت الأحمر ال جي استرنج في وشي.. بيني وبينها خمسين سم .. المتناكة خارجة الشارع بالمنظر ده.. ولأن الإثارة الجنسية طبيعة بشرية تحتاج إلى مثير.. فالمثار هو مجني عليه مش جاني.. تمام زي اللي بيبوس واحدة بالعافية.. ما هي هاتقوله لأ .. وبلاش.. لكن أول ما يبوسها ويحسس عليها هاتدوب في الهيجان وهي بتعافره وكسها هيستجيب للّمس بشكل طبيعي ميكانيكي وينزّل الحاجات بتاعته وخلافه.. نقول عليها ساعتها شرموطة لأنها هاجت؟؟؟
العملية الجنسية هي عملية ميكانيكية. والاستجابة العضوية والكيميائية للمثير هي خارج عن إرادة الفرد.. وبالتالي هي جريمة في مجتمع يعاني من العنوسة وتأخر سن الزواج...
قبل ما الشراميط اللي عاوزين يبرطعوا في الشارع من غير هدوم ينادوا "يسقط الرجال".. و"كفاية تحرش".. يروحوا يصلحوا البنات الشراميط سبب ده كله..
واحد من المتحرشين اللي بيعترفوا إن إشاعة تحرش وسط البلد حقيقة قال: "أنا كل يوم والتاني بامد إيدي على جسم واحدة.. غالبا البنت بتبصللي وتضحكلي.. لكن ساعات بتزعل وساعات أقل بتشتمني".. يعني الشراميط اللي بيتبسطوا من اللمس والتحسيس همة السبب الرئيسي في تجرؤ العيال الصيع على بعض المحترمات.

No comments: